Lisen Lundgren

My old room.

Publicerad 2015-01-06 22:32:13 i Home,

Kuddar från Jotex och Ikea. Överkastet är från Ikea och gosedjuren fick jag runt halsen på studenten. 
Sänglampa från Ikea. Hyllan är från rusta och ljuslyktan och hjärtat är från Trivsamt.
Den gamla sockerlådan hittade jag hos farmor och farfar och sen pyntade jag den med lite tidningar, blommor och en gammal vinflaska med ett stearinljus i. 
 
Det är något visst med det där ändå, att komma hem. För även om jag numera bara är där sommar, jul och någon enstaka helg emellanåt så vill jag ändå ha det fint och ombonat. Tidningarna får påminna mig om tonårstiden och gosedjuren representerar dagen jag började det riktiga livet, studenten alltså. Och även om det gråtits en hel del här så minns jag ändå bara de lyckliga stunderna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisen Lundgren

Namn: Lisen Lundgren Bor: I Växjö tillsammans med min pojkvän. Gör: Pluggar personal och arbetsliv på Linnéuniversitetet. Jobbar: Som studentambassadör för Adecco.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela