Lisen Lundgren

Att släppa kontrollen.

Publicerad 2013-04-16 11:57:42 i Text,

"Om tio dagar har du varit min i 275 dagar. Egentligen har du varit min längre än så, i mina tankar. Om tio dagar har vi hållit ihop i åtta månader. Dessa åtta månader som fått mig att lära mig att älska någon så det gör ont, och som lärt mig att släppa in någon i livet. Att lita på någon fullt ut, till hundra procent. Att helt enkelt tappa kontrollen och vara helt fångad av kärlek. Att få vara lycklig och ledsen tillsammans med någon. Att le mot varandra och känna pirret i magen. Men också tillhörighet. Att känna hur man passar ihop. Som ett pussel där allt bara klaffar när den sista pusselbiten läggs. Så har mitt liv känts sen den dagen du ringde och sa att du stod utanför. Visst har det funnits motgångar men dem har vi löst tillsammans. Vi har torkat varandras tårar och gråtit i varandras famnar. Vi har klagat på avstånd och att inte få vara med varandra när vi vill. Men vi har framförallt klarat det. Vi har stått ut tack vare kärleken till varandra. Den där starka känslan som får mig leende varje dag. Det är du som framkallar den. Och vet du? Jag vill alltid ha det så." 

Om

Min profilbild

Lisen Lundgren

Namn: Lisen Lundgren Bor: I Växjö tillsammans med min pojkvän. Gör: Pluggar personal och arbetsliv på Linnéuniversitetet. Jobbar: Som studentambassadör för Adecco.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela