Lisen Lundgren

Homemade protein bars.

Publicerad 2014-11-11 18:06:00 i Food,

Jag är inte mycket för konstgjorda saker i vare sig mat eller något annat och särskilt alla dessa proteinbarer som finns att köpa. Jag tycker dels att de är alldeles för söta och dels så smakar de för konstigt. Därför provade jag ett recept förra veckan på hemgjorda proteinbars, och resultatet blev över förväntan. 
 
Ingredienser:
15 dadlar
1 banan
1 1/2 dl kvarg
1 dl mjölk
1 dl äggvita
1 1/2 dl havregryn
1/2 dl kakao
1 tsk bakpulver
 
Sätt ugnen på 200 grader och medan den blir varm mixar du alla ingredienser i en mixer/matberedare. Klä en brödform och häll sedan ner smeten där. Stoppa in den i ugnen och efter 20 minuter är den klar. Låt den sedan svalna innan du skär den i lagom stora bitar. 

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2014-11-11 22:30:43

Men Gud så gott, vilket bra tips! De ska jag testa göra i helgen :D <3

Postat av: emelie - vardag & foto

Publicerad 2014-11-12 09:25:12

åh detta måste jag pröva! Det låter jättegott :)

Postat av: Kusin Lina

Publicerad 2014-11-12 09:50:23

Ett nytt recept att testa med andra ord! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisen Lundgren

Namn: Lisen Lundgren Bor: I Växjö tillsammans med min pojkvän. Gör: Pluggar personal och arbetsliv på Linnéuniversitetet. Jobbar: Som studentambassadör för Adecco.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela