Lisen Lundgren

En måndagslista.

Publicerad 2014-11-24 23:02:48 i This is me,

Nämn något som gjorde dig glad igår: Spingturen igår, den var magisk. Minus mitt knä som gjorde ont men åh så härligt det var. Jag saknar löpningen. 

Vad gjorde du kl 08 imorse: Låg i soffan, under en mysig filt, och pluggade. 

Vad gjorde du för 15 min sedan: Googlade resor till Kroatien. Har solabstinens och vill så gärna dit nästa sommar igen. 

Det sista du sa högt: "Hur gick träningen?" 

Det senaste någon sa till dig: "Det gick väl bra" 

Vad har du druckit idag: Kaffe, juice och vatten. 

Vad var det senaste du åt: Korvstroganoff, ris och sallad. 

Vad var det senaste du köpte: Doftljus, juldekorationer och en hyacint (lite sugen på jul). 

Vad är det för färg på din ytterdörr: Brun, eller någon form av träfärg. 

Vad är det för väder hos dig nu: Någon enstaka plusgrad och rätt så grått. 

Godaste glassmaken: Salt, sött och lite nötter, mums. 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nja, jag tror att man måste veta lite om personen först. 

Sover du tungt: Ja, förutom under tentaveckor då hjärnan går på högvarv. 

Drömmer du mardrömmar: Det är väldigt sällan och när jag väl gör det så är de mest bara konstiga, alltså inte så hemska. 

Trivs du med ditt jobb: Ja, men jag längtar så mycket till den dagen jag får jobba med det jag utbildar mig till.  

Favoritklädsel: Jeans, T-shirt och loafers, klänning och ett par somriga klackskor eller kostymbyxor och en fin blus. 

Favoritlåt just nu: Jag vet inte hur man gör med Ulrik Munther. 

Vad ser du om du tittar till höger: En svettig Fredrik som nyss varit på träning.   

Vad gör dig glad just nu: Att julen snart är här och jag får spendera tid på Rågvägen, Allévägen och Bågspännarvägen med människor jag tycker om. 

Vad ska du göra härnäst: Kolla klart på Paradise och sen sova <3. 

Höger eller vänsterhänt: Höger. 

Humör just nu: Extremt trött, novembermörkret tar död på mig. 

Favoritgodis: Saltlakrits utan tvekan!

Kläder just nu: Kimono från Lindex och mystofflor. 

Sommarplaner: Upptäcka nya platser med både vänner och Fredrik, gråta ihjäl mig av stolthet på lillebrorsans student, hänga i stugan, sola på Hedåsen, åka båt i Storsjön och jobba ett antal timmar förmodligen. 

Hur många kuddar sover du med: Två, en för huvudet och en som jag antingen har i famnen eller mellan knäna. 

Spelar du något instrument: Nope, eller kan någon en och annan not med blockflöjt. 

Morgon eller nattmänniska: Lite både och. 

Vad är viktigast för dig: Min familj, Fredrik och mina vänner. Älskar dem så mycket <3.  

Är du kittlig: Ja, extremt mycket under fötterna. Det är hemskt när jag är på massage och sen ska de massera fötterna, går inte att slappna av. 

Snarkar du: Nepp, men kan mumla en del.  

Äckligaste insekten: Bromsar, bara för att deras bett gör så himlans ont. 

Längtar du mest efter just nu: Till lördag klockan fjorton, då är tentan avklarad och livet kan kanske återgå till det normala för några veckor. 

Kommentarer

Postat av: sigrid

Publicerad 2014-11-25 08:44:19

Men du, vet du vad? Jag bestämmer att du ska träffa mig också. Bara du och jag en kväll som förra året då pappa bjuder på portvin och chokladmousse. Så vi får prata lite mitt i all hets runt min tenta, julen och vänner. Du är världens bästa tjej, glöm aldrig bort att jag tycker det ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisen Lundgren

Namn: Lisen Lundgren Bor: I Växjö tillsammans med min pojkvän. Gör: Pluggar personal och arbetsliv på Linnéuniversitetet. Jobbar: Som studentambassadör för Adecco.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela