Lisen Lundgren

Om att sakna.

Publicerad 2012-09-09 23:09:08 i Lyrics,

Och på något sätt överlevde jag den här helgen ändå. Även om det varje sekund kändes som om det var något som fattades och det var det ju också på sätt och vis. Att avstånd inte gör någonting känns bara som något andra säger för att lindra, för när man sitter där med tårar i ögonen och lyssnar på låtar som innehåller ordet love spelar inte sådant någon roll. Då är avståndet det enda man tänker på. Och alla gånger man svurit över att behöva cykla till Ica. Vad är väl det jämfört med att inte kunna vara hos den man älskar. Ska aldrig mer säga ett dumt ord om att cykla någonstans, aldrig. Det här med att vilja men inte kunna. Det svider så jävligt och det gör så ont. Saknaden dödar mig sakta men säkert, som om man blir nedbruten. Steg för steg. Den kommer bryta ner mig till fredag. Sex nätter till ensam. Det känns vidrigt och ofattbart, men på något sätt ska jag klara av det också. Jag måste. 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-09-10 00:05:43

Usch det där med distans kan äta upp en. Hoppas det löser sig! Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisen Lundgren

Namn: Lisen Lundgren Bor: I Växjö tillsammans med min pojkvän. Gör: Pluggar personal och arbetsliv på Linnéuniversitetet. Jobbar: Som studentambassadör för Adecco.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela